Backup podataka na eksterni disk i oblak

Evo kako radim backup podataka na Windows-u i to funkcioniše bez problema godinama:

Napravim odvojenu particiju za podatke (ako reinstaliram sistem podaci ostaju).

Instaliram Google Drive i ne dodeljujem standardnu putanju već usmerim ka odvojenoj particiji.

Na toj particiji se pored GD-a nalaze još dva foldera: “Video” i “Edukacija”:

I dok mnogi koriste neke skupe programe sa mnogo podešavanja i šminke, za backup koristim programčić “SyncToy” sa sledećim podešavanjem:

Capture.PNG Capture2.PNG

I to je to.

Preko tog programa radim backup na eksterni uređaj.

Eksterni disk/fleš štitim programom VeraCrypt koji se odlično pokazao.

Drugi način je da za svaki slučaj imam i u “oblaku” backup i to radim preko programa “hubiC”. Na lagan način može da se dobije 50GB besplatnog prostora.

Ako želite da se registrujete i vi i ja dobijamo po dodatnih 5GB: Na ovom linku

hubiC - OVH

pod referral code ukucajte:

ZIOYBQ

Program postoji i za Linux ali još nema grafički interfejs. U startu se dobija 25GB.

Što se tiče opcija (sada govorim kako radim u Windows-u), desni klik na folder pa hubiC > Create backup

Naravno, može da radi i kao Googe Drive ali pošto već koristim GD, hubiC služi samo za backup na oblak.

Eto, to je to ukratko. Par besplatnih jednostavnih programa i podaci su na sigurnom, kako na eksternom uređaju, tako i u oblaku.


Kako raditi u Linux svetu backup podataka na eksterni disk i oblak ali ovim načinom:

  1. Sve šta imam u folderu na računaru da se kopira na eksterni disk/oblak,
  2. Sve što obrišem na računaru da se obriše na eksternom disku/oblaku,
  3. Sve što dodam/izmenim da bude identično na eksternom disku/oblaku,
  4. Da ne postoji dvosmerna sinhronizacija u smislu kada priključim eksterni disk da se sa tog diska podaci kopiraju na računar?

Koje programe koristite i kako su se pokazali za backup?

Našao sam neke ali bih voleo da čujem iz vašeg iskustva šta koristite :wink:

Comparison of backup tools

Nije mi problem da se prešaltam na druge programe/cloud, na primer da pređem sa hubiC-a na Dropbox ili Mega (ili neki treći) ali većina nudi mali prostor bez plaćanja, Mega kao nudi 50GB ali su iskomplikovali da bi se došlo do tog kapaciteta (nemam ga trenutno instaliranog ali kada sam testirao imali su neke cake da se dobija 15GB u početku a onda na primer treba da se instalira na Android/iOS da bi se dobilo još 5GB itd. ispravite me ako grešim ali ima neka caka).

Da se razumemo, govorim samo o važnim podacima, ne i backup-u operativnog sistema, aplikacija…

Ne vidim poentu ovog programa. Windows sinhronizuje sve što imaš na C particiji tako da samo treba napraviti neki fleš preko media toola I uvek imaš sve što si instalirao. Naravno pod uslovom da se loguješ na svoj nalog ne preko lokalnog naloga koji ne sinhronizuje ništa.
Što se podataka tiče, slika, muzike, filmova I slično, zašto ga ne bi kopirao na hard? Zašto ti za to treba bilo kakav softver?
Najvažnije od svega, ovo je linuks forum pa ne vidim suštinu pričati o windowsu, bar ne na ovom forumu.

Мени Grsync одрађује посао. Ал’ то је исључиво за мануелни backup. Ако хоћеш аутоматски, тј. заказани (scheduled), пробај luckyBackup. Оба су GUI за rsync (и оба су у репоима).
Ако ти треба versioning систем, онда нешто треће (мада и rsync може да се подеси за то).

Cloud не користим (макар не за backup), јер… оно… upload 1Mbit/s. Нека је и 10, нека је и 100… не може да се пореди са USB-ом 3.0. А тек да не причамо о приватности.

П.С. Имаш још 5GB “од мене” :smiley:

@Sreten

Ne znam da li si pročitao ceo post ili ti je zasmetalo što sam spomenuo Windows pa si skrenuo temu u drugom pravcu.

Posle tri tačke se može smatrati sve ono što je nebitno: naznačio sam da mi ne treba backup OS-a, ne treba mi backup apliakcija (da mi treba stavio bih da koristim Clonezilla za 1. backup posle svežeg OS-a, 2. backup posle instalacije drajvera, 3. backup posle instalacije softvera i podešavanja sistema), ne treba mi backup serija, filmova…

Radim backup određenih foldera koji trebaju preko određenih programa na Linux-u da idu na fleš i na cloud, a ti to zanemaruješ.

To su lični skenirani dokumenti (stanovanje, računi, školovanje), porodični video snimci i fotografije sa različitih događaja… i to treba da se ima na više mesta.

Jeste Linux forum ali na Linux-u nije sve tako jednostavno kao kada uključiš TV i premotavaš programe. macOS ima programe identične (u 99% slučajeva) kao Windows (na Win-u nema programa poput Logic-a i još par) što se za Linux ne može reći pa zato i postavljam pitanja i otvaram teme. Znam da sve ima na netu ali ovde članovi koriste godinama mnoge programe pa kada je Linux forum valjda će pomoći drugaru početniku :wink:

Hvala :wink: