Programiranje kao predmet

Ne znam gde bih ovu temu otvorio, pa sam ju ovde smestio. Problem je više lične prirode, nego u vezi Linux-a, mada je Unix pisan u C programu.

Problem:
Burazov mali ide u 2.razred srednje tehničke škole (el.teh računara) i svi stručni programi mu solidno idu, ali programiranje nikako. Praktične vežbe još i idu, ali iz teoretskog dela je pre neki dan dobio “keca”, onda je kao učio, ali je pobegao sa sledećeg časa programiranja i dobio neopravdani. Tu je buraz poludio, pa sam morao da ga spašavam da ne dobije batine. Ajd, prošlo je i to, te smo danas ja i on , nasamo, obavili jedan razgovor, i on mi se izjadao da ga je strah programiranja, jer nikako ne može da shvati teoriju, a pošto bifla napamet , sve mu se zbrka pa to nije na ništa nalik. Profesorica im je isto, valjda, preopterećena (mislim da predaje u par škola ???) pa nema vremena da im to pojednostavljuje. Ja nemam ni volje, a ni intelektualnih kapaciteta da sada učim C da bi moga njemu da pomognem. Živa muka.

Pitanje:
Ima li neko iskustva sa ovim ili dajte neke linkove da pokušam da mu pomognem. Može ako znate nekog sa teritorije Rume, Šabca ili Sr. mitrovice, platiću nekoliko časova, da mu neko običnim rečnikom objasni principe i teoriju , jer ako ne bude razumeo to što uči, već bude samo bubao, boljim se da neće biti dobro.

P.S.
A žao mi da ga buraz prebacuje u neki drugi smer, jer dobar je u nekim oblastima… (razbija After Efect CS6, recimo).

Izvinite ako sam smarao, ali i ja, polako počinjem da očajavam.

Da je Visual Basic pa i da pomognem nesto ali C nista ne znam …Srecno

http://www.viser.edu.rs/predmeti.php?id=283&stranica=3&plan_id=75

Izaberi profesora Zorana Banjca i skini sve te pdf-ove, tu je podosta objasnjeno od pocetka sto se tice C-a. Trebalo bi da mu pomogne…

Nisam programer ali cu ti iskreno reci par stvari[list=1]
[*]dete se ne tuce zbog problema u skoli

[*]nemoj da dramis. ako TI pocinjes da ocajavas zamisli kako je njemu

[*]mozda je profesor los

[*]*EBES to sto ima keca iz teorije. ima previse teoreticara koji sa praksom BLAGE nemaju. oni sto se gadjaju teskim recima xD

[*]mozda klinac nije za te stvari i to je to jbg
[/list]
vidis da dete ima psihicku barijeru. ako je nezainteresovan, nema od te price nista. jednostavno pomozi mu da dobije dvojku i pusti ga da radi to u cemu je dobar.

Pozdrav. Ta teorija iz C-a je zbunjujuca. Neka se ne forsira oko toga puno. Ja skoro pa zavrsavam Elektrotehniku I Racunarstvo na fakultetu,pa ne znam C najbolje. Isto kao I on imam problema sa tim jezikom dok C++,Asembler naprimer znam sasvim ok. Svom burazu slobodno kazi da ocene ne odredjuju neciji uspeh u zivotu,to znam iz licnog iskustva. Imam drugara koji je uvek bio u samom vrhu u svemu od osnovne do srednje skole. I upise na fakultetu GRID,a ja Elektrotehniku. Upornost je bitna. Teorja ce sama kad tada doci. Kada uci teoriju nek uvek zpitkuje sebe zasto tako I vremenom ce sve doci na svoje. Kao pomoc http://www.acs.uns.ac.rs/sr/node/237/1429642

Ako ga ne zanima programiranje, ne treba ga forsirati. Mora postojati jak entuzijazam za programiranjem da bi se time bavio.
To što zna After Effects nema nikakve veze sa IT, to spada u dizajn/multimediju, tako da to nema nikakve veze sa školom, neće mu škola tu ništa pomoći, pogotovo ako je elektrotehničar računara (završio sam taj smer pa znam).

Ako ga zanima programiranje ali se plaši, nek izgura u početku teško je užasno dok se ne prođe ta barijera, onda ide lagano.

Dobili smo mi na faksu neki interaktivni CD uz praktikum gde je objašnjeno kako funkcioniše sve pa mogu da postavim ovde.

Ja sam takav da mi teorija ne znači ništa bez prakse, na svim predavanjima iz programiranja blenem u profesora i ne razumem ništa dok ne dođem na vežbe i tamo odradim, tek tad skapiram šta je pričao, tako da bez sekiracije

U srednjoj sam imao poklonjenu dvojku iz C-a, blage nisam imao, sad na faksu desetka bez ikakve muke tako da srednja škola nema nikakve veze. :slight_smile:

@Jo

Tu je buraz poludio, pa sam morao da ga spašavam da ne dobije batine

Možda je vreme da porazgovaraš sa bratom, ako treba i da ga nalupaš malo :wink:
Šalu na stranu, ja sam moju decu za prve kečeve u školi vodio u Mek, da ih častim zato što su dobili kečeve…dete mora bez straha da prihvata i loše ocene kao rezultat svog (ne)znanja, jednako kao i dobre :slight_smile:

Dobro je narode, lakše mi je sada, jer vidim da nije to tako crno i da ima i vas kojima to nije išlo u srednjoj, a onda je sve krenulo svojim tokom. Buraza razumem jer dirinčiš za 30-tak hiljada pa se oko ovoga živ pojedeš (nikada on malog nijeni pipnuo), zato je bio bučan. Ništa , pokušaću da postupam po vašim savetima, sad sam i buraz objasnio stvar i imam i njegovu podršku (smirio se i shvatio situaciju).

Skroz te razumemo. Jednostavno u Srbiji je tako profesore zabole bas da li ces ti nesto nauciti I koliko ces shvatiti. Cast izuzecima ima ih ali jako malo.

Možda ovde medju vama ima FON-ovca ili oni koji su čuli za ovu žalosnu anegdotu (kažem žalasno anegdotu jer da se desila bile gde drugde bila bi samo anegdota a ovako i epitet žalosna).

Na jednom predavanju jednog profesora kada je držao prezentaciju iz Java-e, objašnjavao je nešto poduže i onda mu se normalno upalio skrinsejver sa onim XP logo-om koji skakuće gore dole, posle par minuta kada je hteo da nastavi predavanje video je to, i obratio se studentima da je računar u kvaru i da mu se slika šeta gore dole (mrtav ozbiljan) i da moraju da prekinu predavanje za danas i da će nastaviti sledeće nedelje.

I ti si prijatelju u očajanju zbog svog malog od burazera, a ja ti tvrdim da taj tvoj mali od burazera može kro par online kurseva da uči suvu teoriju tog glupavog profesora sa FON-a kao i sve druge glupe priučene profesore matematike koji misle da što znaju da otkucaju par linija koda smeju da se nazivaju IT stručnjacima, nažalost ali je tako.

Ja sam u srednjoj imao dodir sa nekim starim Pentium I računarima (tada to bilo popularno), i moja (priučena nastavnica matematike a posle nastavnik informatike) nastavnica nije znala da formatira Floppy - o čemu mi dalje da pričamo?

Obrazovanje u Srbiji je na jako niskom nivou, a dobrim delom nisu krivi pak samo studenti, učenici, slušaoci, publika… već su najviše tome doprineli priučeni i nekvalitetni profesori koje u principu boli međunožje da Vam znanje prenesu kako treba.

Kada sam upisao fakultet početkom 2006 godine, ja sam profesorku koja mi je predavala kretenski deo namenjen MS office (koji sam pritom odbio da polažem kategorički odbijajući i zahtevajući da učim isključivo na OpenOffice paketima isto gradivo, pozivajući se na argument da nemam da platim kod kuće MS office kako bih mogao da vežbam za nastavu a fakultet nije hteo da nam plati MSDN) paketima, učio kako da otvori Gmail nalog i čime da otvori tar.gz arhivu.

Toliko o predavačima i njihovim tehnikama, a verujem da ovakvih tužnih anegdota ima koliko hoćeš.

U pravu si. Mada sam potpuni laik za ovu oblast (…kao i za većinu oblasti…), nekako mi se čini da nam je školstvo, uopšteno gledano, postavljeno preširoko. Ako bi se programi bukvalno ispoštovali, dobijali bi gomilu jako dobro opšte obrazovanih ljudi, a jako malo stručnjaka po raznim oblastima. Gledam i kasnije, na studijama (kumić mi studira psihologiju u NS) npr. studenti moraju da polažu metode koje se ne koriste već 10-tak godina, i kažu im da to više niko ne koristi, ali da to moraju da nauče jer je knjigu napisao naš profesor i moraju da je kupe. Zašto, ovi klinci danas, nemaju više praktičnog rada, jer kada bi u praksi učili teoriju, mislim da bi razumeli to što uče, ovak nabubaj i za dva dana nemaš pojma o pojmu. Od ovog nema leba. Posle vaših komentara sam razmišljao i na kraju krajeva, ako njega interesuje programiranje on će i sam tražiti i mesta i načine da se nadogradi, ovako neka pregura nekako ovu fazu, pa kako Bog da. Jedino na šta moramo da pazimo to su , radne navike , a ostalo ako ima talenta će samo doći. Moj sinovac u ovim godinama, još ne shvata , da nećeš u životu raditi samo ono što voliš, već i masu drugih gluposti, koje te pri tom uopšte ne interesuju, ali koji pubertetlija o tome razmišlja, ipak su to još deca.
Odoh i ja prširoko.

Ako hoces, slobodno otvori novu temu sa bilo kakvim pitanjima iz C-a, ima nas na forumu koji se razumemo i vrlo rado cemo pomoci

Upravo sam ja imao jednu veliku raspravu/svadju sa profesorima na mom bivšem univerzitetu RGF-u. Naime tamo smo učili o daljinskoj detekciji koja se više ne koristi jer je tehnologija jako stara i praktično ne postoji više, na moje pitanje zašto učimo tehnologiju koja se više ne koristi prilikom daljinske detekcije, dobijem odgovor da je to po planu i programu fakulteta, a ja onda zahtevam da učimo o metodi koja je aktuelna u svetu a oni meni hoće da daju neku vrstu ukora jer napadam verbalno predavače i ometam ih u radu i predavanju tehnologija koje su bukvalno izumrle još sredinom 1990 godina.

isti problem sam imao tj svadju sa jednim profesorom koji mi je predavao Geodeziju, naime kod njega smo učili tehnologiju merenja tla pomoću praistorijskog Nivelmana i tahimetra koji se apsolutno ne koriste i zadnji primerak tog nivelmana na kome smo mi učili je napravljen 1972 godine u Zagrebu. Na pitanje zašto učimo analognu tehnologiju merenja tla kada smo na praksi svojim očima i videli i ispali potpuni idioti da studenti ne umeju da koriste Nivelman koji je potpuno full digitalan i koji se koristi zadnjih 10 godina u gradjevinarstvu, umesto prastarog muzejskog primerka koji je pritom neispravan jer mu je jedno sočivo naopako postavljeno pa daje pogrešnu sliku o tlu, ja sam ispao buntovnik i veoma nevaspitan jer sam uvredio profesora jer sam mu rekao istinu i to gorku istinu, da ne učimo o novim tehnologijama jer isti ti predavači nemaju pojma da je koriste pa nam predaju znanje staro preko 70 godina koje se pritom pokazalo kao veoma neefikasno i u nekim projektima veoma nesigurno i opasno za gradjevine.

Eto još jedan primer budalaštine od kvazi, obrazovanog sistema u Srbistanu.

Ponekad imam osećaj da nas (u Srbiji) pripremaju ako dođe do propasti civilizacije, pa slučajno neko od nas preživi. Tada bi mi preuzeli glavnu reč u svetu, jer smo majstori “štapa i kanapa” tehnologija.