Shadowrun Returns linuks recenzija

header.jpg

Save 80% on Shadowrun Returns on Steam

Već neko vreme planiram da napišem recenziju za ovu sjajnu igru, ali nikako da sednem i pripremim materijal za recenziju.

Shadowrun Returns je prva igra u franšizi Shadowrun, objavljena ne tako davne 2013. godine. Igra je brzo postala jako popularna, veoma nagrađivana igra, proglašena za naj igru godine itd.
Shadowrun je sajber-bank SF RPG igra smeštena u ne tako dalekoj budućnosti, tačnije 2054. godini. Glavna priča u igri je sneptena u svet Shadowruna gde se pojavljuju razna mitska bića kao što su Elfovi, Orci, patuljci i razna čudovišta, mešajući svoje magične moći sa novim tehnološkim dobom.
Developeri su kao osnvou za ovu igru uzeli stare RPG igre iz kraja 90-ih i to se jasno može videti u igri. Cilj im je bio da naprave nov RPG sa pristojnom grafikom, jakom pričom, s tim da im je glavna okosnica bila da zadrže i implementiraju sve glavne elemente starih RPG igara. I to se jasno vidi u igri. Način izvođenja, kamera, meniji sve podseća na igre iz 90-ih.
Momci su uradili sjajan posao i napravili igru koja izgleda kao igra iz tog vremena, a vizuelno veoma dopadljiva i igriva.
Shadowrun je pravi RPG, nije akciona igra, mada ima elemenata akcije, već je njen glavni cilj istraživanje Shadowrun sveta, razgovor sa mnogim i mnogim likovima i pomalo borbe.
Akcenat igre je na jako puno čitanja i istraživanja. Glasova u igri nema, tako da svaka komunikacija se svodi na čitanje tekstova koji umeju da budu jako dugi i veoma informativni. Opcija u dijalozima za divno čudo ima puno, svaki lik sa kome pričate može mnogo informacija da pruži u vezi Shadowruna što u mnogome obogaćuje igru.
Istraživanje Shadowruna je glavni deo igre, jer tako upoznajete likove, uzimate sporedne misije i skupljate iteme. Itema nema puno, i retko kad ih dobijate od protivnika koje pobijete, većina itema se dobija tumaranjem i traženjem po raznim fiokama, sanducima, itd.

https://www.youtube.com/watch?v=T8u-Xv0H5lQ

Akcija u igri je dobra nije prenaglašena, ima je sasvim dovoljno. Izvođenje je kao u XCOM igrama, potezno. Svaki igrač ima 2 poteza na raspolaganju, ima domet kretanja, predmete u neposrednoj blizini koristi kao neki poluzaklon, jako slično XCOM načinu borbe.
Svaki lik može da se malo unapredi u meniju dodavanjem oružja i raznih dodataka kojim povećava svoje borbene sposobnosti. Broj oružja je ograničen na samo 3, što je možda malo oskudno.
Likovi sa kojima komunicirate pre borbi postaju deo vašeg tima, s tim što ne možete da ih modifikujete ni na koji način, samo upravljate njima tokom borbe. Nisu sastavni deo tima, kako se borba završi opet svako na svoju stranu.
2016-02-12_00008.jpg 2016-02-12_00009.jpg 234650_2016-02-12_00001.png 234650_2016-02-12_00003.png 234650_2016-02-12_00004.png 234650_2016-02-12_00005.png 234650_2016-02-12_00004.png 234650_2016-02-12_00005.png 234650_2016-02-12_00006.png 234650_2016-02-12_00007.png 234650_2016-02-12_00008.png 234650_2016-02-12_00009.png
Grafika u igri je 2D sa fiksnom kamerom, dok su modeli likova 3D. Moram reći jako lepo uklopljeno. Poligoni izgledaju jednostavno, sa oskudunim detaljima, ali prijatno za oko. Prostorije izgledaju jednostavno sa vidljivim zdivoima sa svih strana, kao u starijim RPG naslovima. Na otvorenom grad izgleda blještavo, jako puno neonskog svetla, detalja ne tako mnogo, sa dosta razbacanih likova sa kojima možete da pričate. Ukoliko ste dovoljno znatiželjni dosta možete saznati o svetu Shadowruna.
Dijalozi direktno ne utiču na igru, tu su čisto da začine igru i da vam stvore lažan osećaj role-playinga.

Shadowrun je sjajno optimizovan za linuks. Od toliko igara koje sam igrao nalinuksu ovo je sigurno najbolja optimizacija koju sam igrao. Mala zahtevnost 1,4GHz i 2GB ram memorije su potrebni da bi ste se igrali.
Igra radi jako tečno, nigde nema nikakvog laga, nikakvih problema, prosto sam uživao igrajući.

Na kraju jedino što ostaje da preporučim ovaj sjajan naslov svakome kao sjajnu igre. S obzriom na jako nisku cene igre oko 2-3 eura ovo zasigurno spada u must have naslov.