Sporadicni problemi

U poslednje vreme sam primetio da ne kazem, dosta problema sa mintom.

Koristim Katyu i ono sto sam primetio je sledece: desava mi se da mi pojedini apleti prestaju da rade. Juce mi je zakazao sat. Morao sam da ga izbrisem i instaliram ponovo.
Zatim, update mi skoro nikada ne odradi kako valja, i prijavi gresku. Promenio sam server, sa glavnog na neki koji je testom pokazao kao najbolji(mislim da je ceski), medjutim i dalje isti problem.
I kao poslednji problem(koji je prilicno perzistentan) cesto mi se desi da nece da se konektuje na mrezu normalno. To resavam sa restartom, iskljucivanjem mreznog kabla,ponovnim ukljucenjem i tek onda se konektuje na net?
Ima li jos ko ovakvih problema?

Osim što mi je poslednji update ubio mintMenu, ne većih :slight_smile: Srećom pa MATE daje opcije i GNOME menu. :wink:

Generalno zakazivanje može da bude posledice generalnog “čačkanja” i istraživanja. Da li je sve to krenulo samo od sebe ili nakon nekih podešavanja koje ste preduzimali?

Takođe, slično ume da se pojavi ako instalacijski disk nije bio ispravan, a nije proveren pomoću md5sum

Posle updata mi je iskočio prozor sa tekstom “OAFIID:GNOME_mintMenu” Do you want to delete that applet from your configuration?
Koliko sam iščitala po forumima, jedan od updatova je “greškom” obrisao python-gnome2-desktop , pa je rešenje ponovo ga instalirati. E pa nisam se igrala sa time. Za sada GNOME menu radi posao dok to ne srede.

Meni je slicnu poruku sa poterbom za brisanje izbacio za sat i morao sam da ga izbrisem.

Nisam nista cackao,niti posebno podesavao sem servera za update. Doduse, probao sam par tema i icon-pack-ova, ali mi pre to nikada nije predstavljalo problem.

I ja sumnjam na instacioni disk. Pre sam ga stalno instalirao sa USB, ovaj put sam instalirao sa siromasnom verzijom(sa CD) i sumnjam da mi je tu napravio probleme. Mada je sve pakete preuzeo sa neta bez prijavljenih gresaka.

Eto nečeg korisnog. Zašto ne bi objasnio i taj deo oko provere md5sum?

Da, i da li vazi samo za proveru diska ako se reze iz linuxa ili ne zavisi od operativnog sistema.

Citat iz Mint uputstva koje je u pripremi:

MD5 потпис, који је приказан на страници за преузимање, обезбеђује брзи начин да се уверите да је ИСО датотека управо каква би требала да буде. Па, хајде да проверимо ИСО датотеку коју сте управо преузели пре него што је наснимимо на ДВД и тако спасимо себе од многих потенцијалних проблема.
Ако користите било коју везију Линукса можда већ имате инсталиран md5sum програм. Отворите терминал и “cd” у директоријум где се налази ваша ИСО датотека (на пример, ако је “linuxmint-gnome-i386.iso” на радној површини), отворите теминал и куцајте:

cd ~/Desktop md5sum linuxmint-gnome-i386.iso
Ова коменда ће приказати серију бројева и бројева који чине MD5 збир, или потпис, ваше ИСО датотеке. По дизајну, свака мала промена у ИСО датотеци изазваће промену потписа, дозвољавајући нам да проверим да ли је датотека онаква каква би требала да буде.
Упоредите тај потписа са оним на страници за преузимање на Linux Mint веб месту. Ако су оба потписа иста, онда ћете знати да је ваша ИСО датотека управо као и оригинал и сада се можете припремити да је наснимите на ДВД.
Ако случајно користите Виндоуз, велике су шансе да немате md5sum инсталиран. Можете га преузети одавде: http://www.etree.org/md5com.html
Сместите ИСО датотеку и md5sum.exe на исто место (на пример, у C:) и покрените “cmd.exe”. У текстуалном окружењу, куцајте следеће команде:

C: cd \ md5sum linuxmint-gnome-i386.iso
Након тога упоредите потпис са оним који је представљен на веб месту.

Eh, i ja sam bacio uputstvo u ,Korisni saveti’’ :wink:

Koje okruženje si koristio LXDE ili Gnome!?

Ja tipujem da je nešto brljavo bilo sa instalacionim CD-om, najbolje bi bilo skinuti DVD verziju i nju instalirati a pre rezanja ili snimanja na USB porveriti MD5 sa uputstvom koje je @ivanblago postavio.

Nikako ne menjati server…obavezno ostaviti main server… to savetuju i na forumima mnogih linuks distroa…da se drzite main servera… jer upravo to moze da dovede do nestabilnosti sistema…

jel mozemo o toj gresci sto ti se pojavljuje pri apdejtu da malo vise saznamo…ako moze da ovde das ispis iz terminala…

Pa kada sam promenio server, greske su nestale…e sad, opet mi se pojavila greska, ovaj put za notification area applet…

Sta raditi u tom slucaju brisati ili ne?

I uopste, sta uraditi u ovom slucaju, ako predpostavimo da je instalacioni CD bio falican, ponovo instalirati, ili ce se to vremenompreko updateovati ;)?

Po mom iskustvu falican instalacioni disk je vrlo verovatno napravio problem, mada dodavanje nekih ppa (Personal Package Archives) je mnogo cesci uzrok ovakvih problema jer retko ko isprati pilikom update da li je neka stavka iz dodatog ppa, a narocito retko ko cita changelog paketa koi se azurira. Poglrdaj pod Software Sources da li si dodavao neke ppa izguglaj da li neki od njih prave problem i kod drugih.