STK i ostale igre na Radeon R200 GPU-ovima

Potrebni patch-evi za R200 Radeon, kod mene 9200SE, za STK, problemi sledeci:
[ATTACH]1375.IPB[/ATTACH][ATTACH]1376.IPB[/ATTACH]
[ATTACH]1377.IPB[/ATTACH]

STK 0.8 instaliran putem apt-get, sistem Debian SID. :slight_smile:
Frame buffer objects opcija ukljucena.

OK na sličicama vidimo, da teksture nedostaju na nekim modelima ali nije to to u stvari :chiffa: , nego boja materiala na nekim modelima se ne ažurira stalno kada je pod ambientalnom svetlošću :connie_pumpkinsmile: .Jel vidiš Cofi još neki problem recimo sa ovaj sa minimapom, gde su ti ikonice tu :).

[ATTACH]1378.IPB[/ATTACH]

Isto probaj da isključiš fbo, pa da vidiš šta se dešava u igri, kao i kad biraš kartinge . Isto i na mestu gde biraš kartinge ali pod fbo modeli su poluprozirni, jel da?

Taj problem sa minimapom i ikonicama, kao i nepostojećim modelima kada se bira karting rešava ovaj peč - a sve to u slučaju kad se koristi fbo:

http://cgit.freedesk…c1b6287cc507e78

I dostupan je regulano u mesi 9.0.2+ :chiffa:

Nego Cofi daj screenshot od Oliver Math Class staze, kakav god :connie_pumpkinsmile:

@mini mapa i @kart selecion screen
Da, nisam primetio, sa FBO On, nema ikonica na mapi, i nema u opste kartinga pri selekciji.

Dalje, iskljucivanjem FBO, dobija se sledece, upravo kao sto si rekao:
[ATTACH]1379.IPB[/ATTACH][ATTACH]1380.IPB[/ATTACH][ATTACH]1381.IPB[/ATTACH]

Horrible Oliver :smiley: :
[ATTACH]1382.IPB[/ATTACH]

Hmm, kod mene je mesa:

OpenGL version string: 1.3 Mesa 8.0.5
:connie_pumpkinsmile:

Yep, zamisli meni je je trebalo 5 dana dok nisam sve to pokrpio :). A kod Olivera se baš primećuje da je u pitanju lighting, ovo što po malo viri od lightinga je specular koji ide odvojeno.

A ovo crno što vidiš je što drajver pikira loše formate, znači bez fbo uključenog hoće štedljivi XRGB8888 i to pod 24-bit depth, dok pod 16bit screen depth radi. Dok pod fbo kad ne vidiš modele kartinga potpuno obrnuto igra hoće depth 16 znači Z16, ali da bude pod štedljivim 24-bit depth.

I to nije sve od bugova, jesi li otkrio skidding Cofi tj. proklizavanje što imaš, kada kartinzi ostavljaju tragove ::slight_smile: . To kad uradiš bullet fizika tj. kamera sa VBO polomi ambient lighting što se ogleda u crnim artifaktima u daljini, drveću, ostalim elementima, itd. :1: .

Mesa verzija ili ne, ova igra mi se čini ne radi baš ok ni na mnogo novijim karticama ni na Windowsu :slight_smile: . Drajveri ne valjaju, ništa kupićemo novu karticu :fool3: . Recimo ova kartica nikada nije ni imala FBO u drajveru za windows, za nju je non fbo case a da li je? Ili da probamo nešto eksperimentalno :connie_pumpkinsmile: .

Nego ozbiljno sad Cofi, ne mogu da se setim još šta sam radio u jednoj situaciji :connie_oldman_cleanglasses: … ajd ti provali skidding kako zeza dok se ja setim šta beše, pa ću ti okačim libove da probaš :slight_smile:

Havarija. :smiley:
Hmm, izgleda da je nemam problem sa skiding-om, nema artifact-a i normalno ostavlja tragove guma… :slight_smile:
Nego kako sad da instaliram patch? E i ja postavljam glupa pitanja, a nisam ni pogledao sta je u zip-u… :smiley:
Nego jer odgovara za Mesa v8.0.5, da instaliram? :slight_smile:

Ma imaš nego nisi primetio, kad proklizaš ti tragovi su OK :chiffa: , nego posle sa tom stazom više ništa nije OK ::slight_smile: . Uzmi recimo Amazonian Journey stazu, pa proklizaj na prvoj krivini u levo i dok klizaš gledaj drveće tu obavezno ima artifakata i na dalje, klizaj pa gledaj drveće recimo. Trebalo bi da imaš artifakte iste vbo boje kao što su ti i tragovi koje ostavljaš.

Nego pečeva za sve ovo bi bilo preko 10 tu za tu mesu 8.0., ne brini imam ja sve to ovde sa gitom za njega sam već sve izbildao samo mi fali jedan ovaj za fbo case što se modeli ne vide, ne mogu još da se setim kako sam ga bio zakrpio :connie_oldman_cleanglasses: .

Nego ako može samo screenshot tu od tog 8.0.5, znači kad ti je uključen FBO i kad selektuješ karting jel baš kompletno nema modela na toj mesi? Znači bez FBO ti je ovo crno oko modela to vidim, a pod fbo ga baš uopšte nema model?

Zakljucana mi ta staza… :connie_pumpkinsmile:

Aha, ok, cekam onda. :slight_smile:

Ma ne mora na toj, možeš i na ovoj Shifting Sands, samo proklizavaj, proklizavaj i sve dok to radiš i voziš gledaj drveće ::slight_smile:
I daj screenshot samo od ovoga što poslednje rekoh, to je zadnji fiks koji mi treba ::slight_smile: .

U stvari ne treba našao sam :connie_cat_in_the_hat: . depth 16 component kao x8z24 pod fbo to je :playboy: . Ček samo i ja sad da odvozim neki minut da isproveravam sve ovo, ali mislim da je sad sve OKet :bobsleigh: .

E jes’ da, potamni drvece, ne potpuno crno, ali potamni. :slight_smile:
Evo screen, znaci kart selekcija sa ukljucenim FBO:
[ATTACH]1383.IPB[/ATTACH]

Ostavlja istu boju, tj. leakuje vertex buffer object tzv. vbo tu kad ostaviš trag, to je. Meni se čini za sad u redu, samo da ispoveravam još nešto… A to sam fisknuo malopre (a jedva se setih :connie_pumpkinsmile: ) taj chooser pod fbo, nema to više problema :1: .

Samo da ne zabada nešto drugo, mislim da je OK, nego cepam ovo na mesa git master to je 9.2 plus mesa, mada sad ima još dva commita ali to nam ne treba ovde baš, ajde da okačim libove da probaš… Ne znam možda i ne bude sve do mene ipak je git master u pitanju, ali ako i ja znam tu me pljuni :air_kiss: baš trenutno šta sam sve radio :connie_31: .

[ATTACH]1384.IPB[/ATTACH]

Evo ga, to je sve što ti treba od mese za ovo. Izbildo sam nonglapi varijantu i sa dricore libom, ovako config malo cc optimizacija, itd.

CFLAGS="-O2 -march=athlon-xp -pipe -fomit-frame-pointer" CXXFLAGS="-O2 -march=athlon-xp -pipe -fomit-frame-pointer" ./autogen.sh --prefix=/usr --libdir=/usr/lib/i386-linux-gnu --disable-shared-glapi --disable-egl --enable-texture-float --with-gallium-drivers= --with-dri-drivers=r200,swrast

Jel jasno možda gde da smestiš to? ::slight_smile: Ma gde ti je jasno :connie_pumpkinsmile: , ček da instaliram 8.0.5 debianov, pa da vidimo šta treba…

[font=helvetica][background=rgb(252, 254, 255)]Jel jasno možda gde da smestiš to?[/background][/font]

/usr/lib/i386-linux-gnu/ maybe? :slight_smile: :smiley:

Jeste ali čekaj malo može da ti se izloguje X :connie_pumpkinsmile: .

Nego daj ovako recimo, trebalo bi možda ovo u vt kobzol,i ali ajde prvo obriši postojeće znači:

cd /usr/lib/i386-linux-gnu/
sudo rm libGL.so.1 libGL.so.1.2 libglapi.so.0 libglapi.so.0.0.0

Pa logout i login ::slight_smile: .

Done. :slight_smile:

Ovo logout i login nisam siguran kako će baš X da odreaguje sa glapi na dricore, pa zato za svaki slučaj neka:). E sad raspakuj ono, pa prekopiraj ih ovako:

sudo cp libdricore9.2.0.so libdricore9.2.0.so.1 libGL.so libGL.so.1 /usr/lib/i386-linux-gnu/ sudo cp r200_dri.so swrast_dri.so /usr/lib/i386-linux-gnu/dri/

Pa opet za svaki slučaj ponovo logout i login, i to bi trebalo da bude to. Sad probaj STK :).

Ja odoh da kuvam kafu, a ako nešto brljavi ja sam kriv :slight_smile: .

Inače ako hoćeš da se vratiš na staro, obrišeš samo ovo, pa reinstaliraš sledeće pakete:

libgl1-mesa-dri libgl1-mesa-glx libglapi-mesa

Ja upravo popih, ne znam da l’ je bolja kafa, ili bolje radi patch. Lika a charm, no problem whatsoever! :slight_smile:
Hvala ti puno na trudu, legenda si! :slight_smile: :drinks:

Btw, da predpostavim da AntiAliasing ne radi jer za njega treba AMD-ov driver? I znam, znam, preslab je 9200SE za to, al morao sam da probam, you can never know… :biggrin:

Probaj još možda sam nešto propustio. I daj screenshot neki, da ljudi vide kako to treba da izgleda :connie_pumpkinsmile: .

Nego ima još jedan dobar fazon u stvari, to jest dva peča ali su ona za stk :connie_pumpkinsmile: . Ambient se tamo drugačije definiše, a upalimo samo 6 teksturnih jedinica koliko ima ova karta u irrlichtu, mada i to nije mnogo ali se grafika manje muči malo pa se dobije 10tak posto performansi možda. Mada ima dosta tu podešavanja i normalno iz configa… ali ajde nije to ni bitno najbitnije smo mislim rešili da grafika ne baguje :chiffa: .

Ma jok kakav multisampling ::slight_smile: to je uvek na nuli za ovu karticu tj. taj feature marketinškog naziva Antialiasing :connie_pumpkinsmile: .

Nego dobro se setih :connie_31: , kad prebacuješ tj. pališ gasiš fbo, pa odeš na Story Mode obavezno grafika zabrljavi, ali to je do igre nije do drajvera :1: .

Naravno, stavicu sutra, na drugom kompu sam sad. Probao sam i Oliver mapu, sve je kako treba. :slight_smile:
Sto se mene tice, davaj, taman tih 10-ak% da ga priblizi do 30FPS… :slight_smile: :smiley: A i taman da se zezam sa necim, dok nam je Sid “stabilan” :biggrin:

@AA
Pa to, vidim da kad ga upalim u STK, da nema efekta. :stuck_out_tongue:
A anisotropic filter jer radi? Odokativno bi rekao da da, al nisam se bas udubljivao…

Nešto sam računao, da bi sve to išlo u fullu :stuck_out_tongue: dakle sa svim tim efektima i koliko beše kao 19+ kartinga max, fullhd, itd. pa trebalo bi minimum 8x5 GHz + UltraHighEnd grafa. I naravno sve to na minimumu 120 fps na nekom 3D monitoru :connie_pumpkinsmile: .

A istovremeno sad će na GSOC se portuje za Android da tamo radi perfektamento :biggrin:.

Tako da radi anisotropic, radi i animated scenary, radi i weather, animated characters… ali svaki efekt malo pa i više zna da uzima perf.

Ovo ostalo ne radi: pixel shader (treba GLSL za to), post porcesing (treba vertex i fragment program), a da i taj antialiasing :p.

E da i znaš šta bi još moglo za perf kod nas :slight_smile: , sve teksture da se smanje recimo na max 512 i npot teksture da se preprave na pot (a video sam da ima toga dosta), tu bi garant i duplirali performanse :1: . Irrlicht kao [to spomenuh, da se prepravi na 6 teksture units max i sve da se prekompajlira sa optimizacijom za athlona i onda bi to poletelo :biggrin:, samo što po meni ne znam da ima dosadnijeg posla od toga :p.

Ne mislis valjda na STK da treba takva konfa? :smiley: Meni bre zakucan na 85FPS na 9600GT na max podesavanja, AF x16 i AA x8, doduse na 1280x1024, ali ipak… :slight_smile:

Imas pravo, definitivno. Mada mislim da bi onda bas ocajno izgledala igra… I ovako je, na granici. Bez Pixel Shader-a izgleda kao na Playstation 1… :smiley:
Al opet ne skodi da probamo… Nego kako mislis to da izvedemo, regularni resize ili neki hack igre pa da ona sama to radi? I sta je npot vs. pot? :slight_smile:

http://www.opengl.or…ki/NPOT_Texture

Inače to bi se sve radilo ručno, neki teksturer profesionalac :D. Evo ako hoćeš odradi ti to, ja bih osedeo od dosade da uzmem 200 sličke da resizeujem :smiley: I pre bih tražio ne znam 100 godina neku women da mi to odradi, nego da ga ja radim :connie_girl_search_sky: .

Nego imaš dosta opcija i u config fajlu (stk_config.xml), nije to samo što se vidi u igri na klik ::slight_smile: . Možeš da podešavaš i fiziku dosta i raznorazni tweakovi :). Na to sam mislio i sad zamisli situaciju da 20 kartinga istovremeno ostavljau tragove, a oni nikad ne ispare, a vozi se 20 krugova po kiši i grmljavini :connie_pumpkinsmile: . Pa trebalo bi i duplo jači komp od onog što sam naveo :chiffa: .